Znak Junáka

91. oddíl Junáka Brno

Jednadevadesátka – katolický chlapecký skautský oddíl

Liliový kříž

Ostříži na krajském kole Svojsíkova závodu v Boskovicích

5.–7. 6. 2015

Závodní hlídka družiny Ostřížů: Kuře, Venda, Klíště, Peťa, Jirka (doprovod)

Pohled jednotlivých členů:

V pátek odpoledne jsme se sešli v 15.20 na Hl. nádraží a pak jsme jeli vlakem do Skalice, odkud jsme pokračovali společně s ostatními do westernového městečka, kde jsme dostali pokyny a instrukce co a jak a hned poté jsme se vydali na louku stavět stan a vařit večeři. Postavili jsme stan a poté jsme šli kopat díru na ohniště. Mezitím už jsme připravovali jídlo, abychom vše stihli. Na jídlo jsme měli česnekovou polévku a knedlu s vajíčkem. Po vydatné večeři jsme šli do letního kina, kde jsme promítali naše videa, která jsme měli připravit. Po skončení videí (cca 00.30) jsme šli spát, abychom byli čilí na sobotní závod. Ráno jsme vstali, uvařili čaj a nasnídali jsme se. V 8.00 jsme vyšli na 1. stanoviště, které jsem moc neprožil, protože mi nebylo dobře od žaludu a následně cestou na další stanoviště to ze mě „vyletělo“ a tak jsem po 1. stanovišti opustil hru… A tím to pro mě skončilo.

Kuře

První den jsme začali stavěním stanu a vařením jídla. Po večeři jsme šli do letního kina na videa, která jsme s sebou přivezli. Druhý den byl závod. Chvíli nám trvalo, než jsme se do tempa dostali. Závod se nám povedl až na kritické situace, kde jsme měli jen 11/36, protože jsme šli ve třech. Nejvíc nás bavila zdravověda. Mě osobně nejvíc bavila manuální zručnost, kde jsme dostali dvoumetrový kůl, který jsme rozpůlili na dva kusy přesně v půlce, udělali z nich kolíky a v kolíkách jsme udělali žlaby a poté stloukli k sobě. Zde jsme měli 32/36. Na konci dne byl taneční bál. Třetí a zároveň poslední den jsme šli na mši a po mši jsme se ve Westernovém městečku podívali na představení Černý jestřáb sestřelen. Poté jsme se sbalili a šli na vlak.

Vencek

První den jsme stavěli stan, vařili a sledovali jsme videa, která pro tyto závody každá družina nachystala. Na stavění stanu mi vadilo, že skoro o nic nešlo, protože jsme na to měli několik hodin a mnoho doprovodů svým družinám dost napomáhalo. Na promítání videí se mně nelíbilo, že to hodnotily samotný družinky, takže byla vysoká šance nadržování druhým. Druhý den jsme hned vyrazili na závod. Na tom mi vadila velká vzdálenost mezi stanovišti a nedostatek vody na čerpání, což zrovna v tom horku bylo docela špatný. Pak byla konečná tancovačka, které jsme se neúčastnil. Jo a na závodu se mi ještě nelíbilo, že u mnoha stanovišť záleželo na počtu, což naší tříčlenné skupince vadilo. Třetí den byla mše, vyhodnocení a odjezd domů, k čemuž žádné výhrady nemám.

Klíště

Když jsme přijeli do westernového městečka, tak jsme začali stavět stan. Potom jsme začali dělat večeři. Večeři nám obodovali a mohli jsme jít na večerní program, který měl trvat až do půlnoci. Já jsem šel spát kolem půl druhé. Ráno jsme měli budíček v 7.00. jakmile se probudili všichni, tak jsme začali vařit čaj. Potom, co jsme se všichni napili, tak jsme vyfasovali oběd a šli jsme na závody. Bylo 12 stanovišť. Na prvním stanovišti se Kuřeti udělalo špatně, tak jsme pokračovali ve třech. Jakmile jsme dorazili do konce, tak si všichni rádi odpočinuli, protože jsme ušli více než 16 km. Druhý den jsme zjistili někteří, kolikátí jsme byli, my jsme byli až 5., ale na 2. místo nám chyběly 3 body. Mně se závody líbily.

Peťa

Závody hodnotím velmi kladně a jsem pyšný na to, co kluci předvedli. Když jsem viděl některé jiné skupinky, tak jsem byl opravdu hodně rád, že jsem přijel s Ostříži. Myslím si, že páté místo z 20 je skvělé, na to, že kluci závodili pouze ve třech. Patří jim velký dík. Nevykašlali se na závod ani po tom, co jim odpadl Kuře a bojovali stále odhodlaně, pokud ne ještě víc. Uvědomili si, že je třeba do všeho jít po hlavě a pak to nese ovoce. Nabrali dobré zkušenosti nejen do skautu, ale i do života a to je velmi důležité. Třeba se za dva roky zase zúčastníme těchto závodů a už je konečně vyhrajeme.

Jirka

Další fotky ze závodu: michalpolacek­.rajce.idnes.cz/Svoj­sikuv_zavod_2015

20150605_183538 20150605_190523 20150605_191004
20150607_103203 20150607_104345 20150607_104515

Novější zápis: Sviští víkendovka ve Křtinách (5.–7. 6. 2015)
Starší zápis: Ostříží přípravy na krajské závody (28. 5. 2015)